آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

آسیب شناسی آموزش زبان انگلیسی در مدارس آموزش و پرورش


  

متاسفانه در کشور ما ایران ، آنطور که باید به آموزش زبان دوم اهمیت داده نشده است و در مدارس و حتی دانشگاهها آموزش زبان در حد انتظار نیست .

یکی از معضلات آموزش زبان در مدارس، حجم زیاد کتابها و ساعات آموزشی کم می باشد. بخصوص در مقطع متوسطه اول در مدارس عادی و دولتی ساعات آموزشی کفاف تدریس کل کتاب را نمیدهد و معلم مجبور می شود سریع تدریس کند و به این ترتیب یادگیری که اولین اصل آموزش است، نادیده گرفته می شود .


جذاب نبودنِ مطالب کتب درسی ، یکی دیگر از مشکلات تدریس زبان انگلیسی میباشد. مطالبِ درسی بسیار خسته کننده و کسالت آور ، برای دانش آموز به نظر میرسند.
حال چرا ساعات آموزشی زبان در مدارس نمی تواند دانش آموز را ارضا کند و دانش آموز مجبور میشود به کلاسهای آموزشگاه با هزینه های بالا ، پناه بیاورد؟!
یکی از مهم ترین مهارت های یادگیری زبان ، صحبت کردن است که متاسفانه در کتب درسی نادیده گرفته شده است و دانش آموز با این مطالبِ کتابهای درسی، قادر به صحبت کردن و ایجاد ارتباط نیست بنابراین مجبور به استفاده از کلاسهای آموزشگاهها می شود .


یادگیری زبان انگلیسی ، علاقه و انگیزه می خواهد که خوشبختانه این دو اصل در اکثر دانش آموزان وجود دارد ولی  متون مکالمه در کتب درسی در ایجاد ارتباط به بچه ها کمکی نمی کنند .
با تغییر سیستم آموزشی بنا بر این شد که مهارت صحبت کردن بیشتر مورد توجه قرار گیرد ولی ساعات آموزشی با حجم کتاب همخوانی ندارد بخصوص در مدارس عادی و دولتی .


امید که دبیران زبان در مدارس با ایجاد محیطی متفاوت و جذاب در کلاس و استفاده از سیستم های هوشمند و کلاس های شنیداری ، بتوانند این علاقه و انگیزه را در بچه ها چندین برابر کنند تا دانش آموز مجبور به استفاده از کلاسهای آموزشگاه و در نتیجه تقبل هزینه های سرسام آور نشود و زبان را به بهترین روش آموزش ببیند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.