آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

آزمون تافل چیست و چراباید تافل بگیریم؟


 

همه چیز در باره آزمون تافل و آنچه به آن نیاز دارید

اهمیت زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست و به عقیده کارشناسان علم ارتباطات در قرن حاضر کسی که به یک زبان دوم مسلط نباشد بی سواد محسوب می شود. شرکت در آزمون تافل یکی از راه هایی است که به وسیله آن می توانید مهارت های خود در زبان انگلیسی را افزایش داده و از آنجا که به صورت جامع برگزار می شود می توانید مدرک معتبر دراین خصوص دریافت کنید . مدرک تافل به سبب آنکه بین المللی بوده  در کشور های مختلف قابل ارائه است.درحال حاضر بیش از 4400 کالج و دانشگاه معتبر در کشور آمریکا، کانادا و دیگر نقاط جهان برای جذب دانشجو مدرک تافل دریافت می کنند.

 

تافل چیست؟

آزمون تافل به صورت سالانه در 180 کشور جهان بین بیش از یک میلیون داوطلب به صورت هماهنگ برگزار شده و به کسانی که موفق شوند نمره تافل را کسب کنند مدرک ارائه خواهد شد.

TOEFL مخفف عبارت Test Of English as  a Foreign Language به معنای (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) است که قبولی در آن انتخاب های شما را برای برگزیدن  محل آتی تحصیل و یا زندگی آتی شما افزایش دهد.

آزمون تافل علاوه بر اینکه امکان ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته صنعتی را برای شما فراهم می آورد در داخل کشور هم با کمک این مدرک می توانید سطح بالای مهارت های انگلیسی خود را به خوبی نمایان ساخته و تخصص خود را افزایش دهید.

هدف از برگزاری آزمون های تافل چیست؟

آزمون تافل از سال 1963 به وسیله سرویس سنجش تحصیلی ETSدانشگاه پرینستون برگزار می شود.

بسیاری از مراکز آکادمیک و آموزش عالی این آزمون را بهترین معیاردر تصمیم گیری جهت پذیرش داوطبان رشته های مختلف خود می شناسند.

شرکت در آزمون تافل در ایران و سایر کشور های جهان بسیار ساده بوده و داوطلب قادر خواهد بود هر زمان و مکانی که علاقه داشته باشد در این آزمون شرکت کند.

هزینه آزمون تافل نسبت به آزمون های مشابه مناسب تر است و به صورت متمرکز دریک جلسه برگزار می شود.

روش های برگزاری آزمون تافل

در حال حاضر آزمون تافل به سه شیوه کاغذ و قلم، کامپیوتری و آزمون کلی موسسات برگزار می شود.

مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در چند بخش شنیداری، ساختاری، درک مطلب و نگارش سنجیده می شود.

سوالات آزمون تافل  حدود 140 تا 150 پرسش است. تمامی سوالات به صورت آکادمیک مطرح می شود.ارزیابی به صورت منصفانه و کاملا فنی صورت می گیرد و نظرات شخصی در بررسی نتایج آزمون شرکت کنندگان مداخله ندارد.

نتایج آزمون در بخش نوشتاری به صورت جداگانه گزارش می شود در آزمون اینترنتی می توانید پاسخ خود را تایپ کنید و یا با قلم الکترونیک یادداشت کنید.

زمان اعتبار آزمون تافل دو سال است.

منابع آزمون تافل به راحتی در اختیار عموم قرار می گیرد و شما از طریق اینترنت به تمامی منابع دسترسی داشته می توانید آن ها را دانلود کنید.

مطالعه منابع آزمون تافل به تنهایی کفایت می کند چراکه از ارزش آموزشی بالایی برخوردار است ازاین رو شما مجبور به مطالعه منابع غیر مرتبط و کتاب های کمک آموزشی نخواهید بود.

زمان برگزاری آزمون های تافل

آزمون تافل به صورت منظم و در زمان بندی مشخص همه ساله در مراکز متعددی در کشور برگزار می شود. آزمون اینترنتی یکی از جدید ترین شیوه های شرکت در آزمون تافل است که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است و با استقبال گسترده داوطلبین در سراسر جهان مواجه شده است.

شما با پرداخت هزینه آزمون می توانید در زمان مشخص در این رقابت شرکت کنید. سایت سازمان سنجس به صورت مستمر مراکز برگزاری و زمان برگزاری آزمون تافل را به اطلاع داوطلبان می رساند.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

آزمون تافل یک آزمون آکادمیک است و آزمون آلیلتس به منظور سنجش مهارت های تخصصی جهت کار و یااقامت در کشورهای دیگر برگزار می شود.

اگرچه آزمون آیلتس جهت مهارت های آکادمیک هم مورد استفاده قرار می گیرد اما بیشتر جهت کار و اقامت مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون تافل بیشتر مهارت های زبانی آمریکایی را می سنجد اما آیلتس زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان بین الملل مورد سنجش قرار می دهد.

آزمون آیلتس هم چهار مهارت اصلی زبان را مورد سنجش قرار می دهد و برای هر بخش از بین 1 تا 9 به افراد رتبه می دهد هرچه امتیاز شما بالاتر باشد به مفهوم مهارت های بیشتر زبانی شماست. کسی که در هر بخش نمره 9 دریافت می کند به آن معناست که به اندازه یک فرد انگلیسی زبان مهارت دارد.

آزمون آیلتس نسبت به تافل  از شفافیت کمتری برخوردار است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.